Cerrar

es | val   

Està la teua empresa preparada per al nou RGPD?

Novetats més importants del nou reglament de protecció de dades

La manera en la que les empreses es comuniquen amb els seus clients ha canviat al llarg dels anys. Això es deu, en part, als avanços tecnològics i a les noves vies de comunicació que han anat sorgint. No obstant, aquestos canvis en la forma de comunicar, en algunes ocasions, dificulten o posen en perill el tractament lícit de les dades d’eixes persones, d’ahí la importància i l’interés de la Unió Europea en dissenyar una nova llei de protecció de dades que s’ajuste a l’actualitat.

La llei que es va aprovar a maig de 2016, entrarà en vigor el pròxim 25 de maig. Les grans empreses han anat adaptant la seua situació als requeriments del nou reglament  però, què passa amb les petites i mitjanes empreses? Segons els experts, les Pimes tenen moltes coses que fer si volen adaptar-se a la nova normativa i solament disposen de tres mesos per a posar-se al dia.

Hui hem volgut fer un repàs de les principals novetats del Nou Reglament que les empreses han de tenir en compte:

  • Principi de responsabilitat: L’objectiu fonamental del nou reglament és que les empreses desenvolupen la seua activitat diària a partir de procediments amb els quals es puga constatar que es realitza un tractament de les dades de forma responsable.

 

  • El nou RGPD afecta a totes les empreses per igual. No importa la dimensió o el sector al que pertanya la empresa ja que totes hauran d’adaptar-se a la nova normativa i treballar en funció al seus requeriments.

 

  • Alcanç internacional. El nou reglament no s’aplicarà únicament dintre de les fronteres de la Unió Europea. S’aplicarà, també, en tots aquells llocs, on es processen dades de ciutadans europeus. Es a dir, empreses no europees, com pot ser el cas de Google o Amazon, que treballen amb dades de clients europeus, també estaran subjectes al nou reglament.

 

  • Apareix la figura del Delegat de protecció de dades. Amb l’entrada en vigor del nou reglament, moltes empreses han de contar amb el suport d’un DOD, un professional l’objectiu del qual serà velar pel compliment de la nova normativa en Protecció de dades. A partir del 25 de maig, les entitats i organismes públics i les empreses que en la seua activitat diària processen grans quantitats de dades personals hauran de contar amb els servicis d’una persona la labor de la qual siga informar els treballadors i empresaris, supervisar i executar totes aquelles accions necessàries per a que el processament de les dades que es realitza a la empresa siga legal.

 

  • Consentiment de les dades. A partir de l’entrada en vigor de la nova llei, el consentiment per part del client per a l’ús de les seues dades haurà de ser explícit. Per a fer-ho efectiu, les empreses han de facilitar als clients un document en el qual quede constància de l'us que es realitzarà d'eixes les dades i estos hauran de donar la seua aprovació. Al mateix temps, serà obligació de les empreses aplicar un principi de transparència per a que la informació sobre les dades que s’oferisca al client siga clara i explícita.

 

  • Nous drets per al client. Amb la nova llei apareixen nous drets per als usuaris: el dret a l’oblit, que dona el dret als clients per a que demanar que determinades dades sobre ells mateixos s’eliminen; y d’altra banda, el dret a la portabilitat que fa possible la sol·licitud del trasllat de les dades del client d’una companyia a altra.

 

  • Sancions econòmiques severes. Les multes administratives per l'incompliment de la nova normativa poden arribar, en els casos més greus, fins als 20 milions d’euros, o fins al 4% de la facturació anual.

 

Està la teua empresa preparada per a l’entrada en vigor del nou reglament?

Si vols conèixer de forma més detallada totes les novetats de la nova normativa t’invitem el pròxim dijous 15 de febrer a la jornada que Javier Aliño, advocat de Cuatrecasas, impartirà a partir de les 10.00 hores en el CEEI Elche.

5.555 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO